Moet ik wel of geen aanvullende verzekering afsluiten voor fysiotherapie?

Of u een aanvullende verzekering nodig heeft, hangt af van uw zorgbehoefte en het risico dat u loopt op een aandoening.

Sport u of beweegt u intensief dan is er altijd een kans dat u een blessure oploopt en fysiotherapie nodig heeft. Ook als u vaker last heeft van uw spieren of gewrichten zult u mogelijk een beroep moeten doen op de fysiotherapeut.

Heeft u geen klachten, leeft u gezond en beweegt u niet intensief dan is de kans dat u fysiotherapie nodig heeft een stuk kleiner. Toch kan het altijd gebeuren dat u onverwacht een beroep moet doen op de fysiotherapeut. Bijvoorbeeld na een ongelukje tijdens het klussen in huis of een ongelukkige val. Zie de checklist om de juiste keuze te maken.

Aanvullende verzekering met meer dan 36 behandelingen

De fysiotherapeut helpt mensen met aandoeningen aan spieren en gewrichten te herstellen, de klachten zoveel mogelijk te verminderen of er zo goed mogelijk mee om te gaan. Soms zijn daar veel behandelingen voor nodig. Daar zijn natuurlijk kosten aan verbonden. Vooral voor mensen die veel naar de fysiotherapeut (denken te moeten) gaan, is het goed om na te denken over een (goede)  aanvullende verzekering. Er zijn veel verschillende aanvullende verzekeringen. Er zijn een aantal verzekeraars die een aanvullende verzekering bieden met meer dan 36 behandelingen fysiotherapie of zelfs onbeperkt fysiotherapie vergoeden. Voor sommige mensen is dit handig. Check welke verzekeraars dit aanbieden.

Disclaimer: Er zijn grote afwijkingen tussen de verschillende zorgverzekeraars qua tarieven en vergoedingen voor behandelingen. Raadpleeg altijd vooraf en goed uw eigen verzekeraar. De fysiotherapeut is niet verantwoordelijk voor vergoedingen en de regelingen en kan niet aansprakelijk worden gesteld indien kosten niet door uw verzekeraar worden vergoed.